Asertivita patří v dnešní době mezi důležité komunikační schopnosti, kterou jednající projevuje úctu k sobě samému i druhým. Asertivní člověk je hůře manipulovatelný, dokáže volně projevit své pocity a přání, kontroluje svůj hněv a dokáže se vcítit do pocitů ostatních. Asertivní chování, kterému vás má naučit tento kurz, vám zaručí úspěšná jednání a zajistí respekt.
Co se naučíte?
• Zvládat náročné situace v komunikaci.
• Hájit a prosazovat zájmy své i ostatních.
• Prakticky využívat asertivní komunikaci v pracovním i osobním životě.
• Umět říkat ano/ne podle toho, co doopravdy chcete.
• Mít lepší komunikaci a vztahy s druhými lidmi.
• Lépe a efektivněji čelit manipulativnímu jednání.
• Vyjadřovat své vlastní pocity.
• Zvládat řešit emočně vypjaté situace.
• Efektivněji řešit konflikty mezi jednotlivci i skupinami.
• Umět ovlivnit svoji úroveň stresu.
• Pochopit motivy svého chování a chování druhých.
• Ovlivňovat své emoce žádoucím směrem a zároveň u druhých nevyvolávat negativní reakce - například při kritice, odmítnutí nebo podávání výtky.
• Více rozumět svým vnitřním bariérám, které vám brání v asertivní komunikaci
• Vědět, co všechno je asertivní komunikace a co už je manipulace
• Lépe se orientovat v zátěžových situacích.
• Dosáhnout lepší výkonnosti v zaměstnání.
• Zvýšit svoji odolnost vůči stresu.
• Posílit vlastní sebejistotu a sebevědomí.
• Zlepšit vztahy na pracovišti, eliminovat konflikty a nedorozumění
• Zvýšit spolupráci s ostatními a zefektivní se komunikace obecně
• Získat konkrétní návody a rady, které ihned můžete využít v praxi.
Obsah kurzu
• Definice asertivity, její možnosti a rizika
• Rozdíl mezi asertivním, agresivním a pasivním chováním
• Cíle asertivního chování
• Typy asertivního jednání
• Vnitřní bariéry asertivity a jejich odstranění
• Co je manipulace
• Typy manipulátorů
• Jak rozpoznat manipulaci
• Kontramanipulační techniky
• Asertivní obrana proti agresi a manipulaci
• Praktický nácvik
• Základní asertivní techniky
• 6 základních asertivních technik
• Aktivní naslouchání
• Verbální a neverbální komunikace
• Prosazení oprávněných požadavků
• Zvládání emočně nabitých situací
• Praktický nácvik
• Asertivní „NE“
• Zásady asertivního odmítnutí
• Praktický nácvik
• Kritika
• Reakce na oprávněnou a neoprávněnou kritiku
• Konstruktivní kritika
• Praktický nácvik
• Asertivní práva a povinnosti
• 10 základních asertivních práv
• Základní asertivní povinnosti
Pro koho je kurz určen?
Pro manažery a všechny, kdo chtějí lépe porozumět sobě i druhým, rozšířit své možnosti reakce ve složitějších komunikačních situacích a zvýšit efektivitu svého jednání i komunikace. Pro ty, kdo potřebují říct „ne“, ale ne vždy se jim to daří. Pro ty, kdo mají někdy pocit, že více vycházejí vstříc druhým než sobě, a přitom by se chtěli prosadit, aniž by narušili dobré vztahy. Je určený především pro ty, kteří chtějí změnu. Naučíte se odolávat manipulativnímu chování, přijímat chválu a oceňovat druhé, přiměřeně reagovat na kritiku a sami ji konstruktivně poskytovat, prosazovat své požadavky bez nátlaku a říkat „ne“ bez pocitu viny. Získáte zdravé sebevědomí – a přestanete se zbytečně trápit!
Termíny kurzu
Pro tento kurz aktuálně nejsou vypsané termíny. V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat.
Powered by Froala Editor